市場と倫理
●“Friendship and Complex Interdependencies in Markets”(Kids Prefer Cheese, July 29, 2008)
Badhwar女史の論文 “Friendship and Commercial Societies” はこちら(pdf版)。ジャーナルに掲載されたバージョンとの異同については未確認。
あとで時間見つけて読もう。
アダム・スミス絡みのおそらくは関連しているであろう議論としては以下を参照。
●Jeremy Shearmur and Daniel B. Klein, “Good Conduct in a Great Society: Adam Smith and the Role of Reputation”(in D.B Klein(編), 『Reputation: Studies in the Voluntary Elicitation of Good Conduct』, pp.29-45)
Reputation: Studies in the Voluntary Elicitation of Good Conduct (Economics, Cognition and Society)
- 作者: Daniel B. Klein
- 出版社/メーカー: Univ of Michigan Pr
- 発売日: 1997/03/01
- メディア: ペーパーバック
- この商品を含むブログ (1件) を見る